Suzuki RM-Z450 2018

Nytt vinnande koncept från Suzuki

Nyheter på nya RM-Z450 2018

Ökad motorprestanda
*Förbättrat spjällrespons med högre toppkraft
*Utvecklat "Traction Management System"
*Uppdaterad Suzuki Holeshot Assist Control (S-HAC). Hjälper dig med att vara först i starten.

Avancerad kurvtagningsförmåga
*Ny ram och swing för mindre vikt och bättre balans
*Förbättrad fjädergaffel för bästa prestanda
*Ny Showa BFRC bakstötdämpare
*Bridgestone X30 däck som standard

Förbättrad bromsprestanda
*Större frambroms ökar stoppkraften och känslan
*Ny, kompakt bakre huvudcylinder

Ny design
*Ny "racig" design på plastkitt och dekaler
*Svarta fälgar och styrkrona
*"Factorylook design" på framgaffel och stötdämpare

2018 RM-Z450 har utvecklats med hjälp av Suzukis RUN, TURN och STOP-filosofi som skapar en vinstbalans mellan motor och chassisprestanda. De har starkare bromsar för bättre stoppkraft, en bredare spridning av motormuskler med högre toppkraft och en ram som är starkare och lättare vilket resulterar i ett smidigt chassi som höjer standarden för svängningsprestanda.

Alltid en framgångsrik racer, RM-Z450 har levererat ett världsmästerskap, sju AMA SX och MX mästerskap, plus 19 nationella titlar runt om i världen, samtidigt som man säkrar mer race och övergripande segrar i USA än någon annan 450 cykel under det senaste decenniet. Nu med denna betydande revision, 2018 RM-Z450 är redo att vara en ännu mer konkurrenskraftig än någonsin.

Vinnande info

  • Ny ram och swing
  • Ny fjäderframgaffel
  • Ny stötdämpare
  • Bättre bromsar
  • Ny motor med bättre effekt
  • Uppdaterad Suzuki Holeshot Assist Control (S-HAC)
  • Bättre kurvtagningsförmåga
scroll up